Największe przyspieszenie, jakie może uzyskac pociąg wynosi 0,5 m/s².

a) Jaką maksymalną prędkosc moze uzyskac poziag po uplywie 10 sekund od rozpoczęcia ruch? odpowiedz ma wyjsc: 5m/s.

b)Jak długo bedzie trwało rozpędzanie tego pociągu do prędkosci 72 km/h? Odpowiedz ma wyjsc : 40s.

Proszę o ładne rozpisanie danych i wgl.xdd

Daje naj.;dd

2

Odpowiedzi

2010-02-11T16:21:04+01:00
V= 72km/h a to równa się 20 m/s
przekształcasz wzór:
a= v/t i powstają dwa wzory :
v = a*t i t= v/a

a) v = a*t czyli v= 0,5 m/s² *10 s = 5 m/s
b) t= v/a czyli t= 20m/s /0,5 m/s² =40 s
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T16:22:49+01:00
A) Dane:
a=0,5m/s²
t=10s
v=?
v=a×t
v=0,5m/s²×10s=5m/s
b)Dane:
a=0,5m/s²
v=72km/h=72km/h×1000m:3600s(napisz to jako ułamek)=720m:36s(też ułamek)=20m/s
t=?
t=v:a(ułamek)
t=(w ułamku)20m/s:0,5m/s²=40s :))))
20 4 20