Zad1.
Rozwiąż i spraedź równania:
a).2x+(x-4)=29
b).-3(x+2)-x=14
c).4(7-x)-2(5-3x)=8
d).(4x-6)+1/3(9x+3)=18

zad2.
Poniższy rysunek przedstawia graficzny sposób równania -2(x+3)+4=6
Uzupełnij puste kratki i sprawdź czy otrzymana liczba w czerwonym kółku jest rozwiązaniem równania:

x+3....*(-2)....+4....6-4...:(-2)...-3...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T16:45:10+01:00
A) 2x+(x-4)=29
2x+x-4=29
2x+x+29+4
3x+33 /:3
x=11
spr.
L=2*11+11=22+11=33
P=29+4=33 L=P

b)-3(x+2)-x=14
-3x+(-6)-x=14
-3x-x=-14+6
-4x=-20 /:(-4)
x=5
spr.
L=-3*5-5=-20
P=-14+6=-20 L=P

c)4(7-x)-2(5-3x)=8
28-4x-10-6x=8
-4x-6x=8+10-28
-10x=-10 /:(-10)
x=0 jest to równanie sprzeczne
Myśle że w części pomogłam.
2010-02-12T08:21:50+01:00
2x+(x-4)=29
+4x -4x =29
6x =29
:6 :6
X =4.8333
1 2 1