Odpowiedzi

2010-02-11T16:26:21+01:00
Chłopiec ma monety po 50gr i po 20gr Razem 27 sztuk monety maja łączna wartość 8.70zł Ile monet ma po 50gr a ile po 20gr

Metoda prób i błędów i wyszło.
11 50groszówek -> 11*0,50gr=5,5 zł
16 20groszówek ->16*0,20gr=3,2 zł
5,5z+3,2zł=8,7zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T16:38:49+01:00
X+y=27
0,5x+0,2y=8,70

x=27-y
0,5(27-y)+0,2y=8,70

x=27-y
13,50-0,5y+0,2y=8,70

x=27-y
-0,3y=-4,80/-0,3

x=27-y
y=16

x=27-16
y=16

x=11
y=16

11 monet 50gr i 16 monet 20gr