Kierowca czekający na podniesienie szlabanu na przejeździe kolejowym zauważył, że pociąg, który składa się z lokomotywy i 38 wagonów przejeżdżał obok niego przez 45 sekund. Z jaką prędkością jechał ten pociąg, jeżeli długość lokomotywy wynosi 16,5m, a długość każdego wagonu 5,8? Wynik podaj w
km/h zaokrąglony do 0.01

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T19:02:19+01:00
Długość pociągu
16,5m+38*5,8m=236,9m

dane:
s=236,9m (droga)
t=45s (czas)
szukane:
V=? (prędkość)
rozwiązanie:
V=s/t
V=236,9m/45s
V=5,264444444444 m/s
wiedząc że 1m/s=3,6km/h
V=5,264444444444*3,6
V=18,951km/h
odp.:
pociąg jechał z prędkością 18,95km/h

pozdrawiam :)
3 2 3
2010-02-11T20:26:47+01:00
Dane:
t=45s
s=16,5m+38*5,8m=236,9m

szukane:
v=?

rozwiązanie:
v=s:t
v=236,9m:45s
v=5,2644444444444444444444444444444m/s
v=5,2644444444444444444444444444444m/s*3,6
v=18,95km/h
Pociąg jechał z prędkością v=18,95km/h.
3 3 3
2010-02-11T21:14:02+01:00
Długość pociągu=dł. lokomotywy+dł. wagonów=16,5m+38*5,8m=236,9m

s=236,9
t=45 s
V=?

V=236,9/45
V=5,264444444m/s

1m/s-3,6km/h
5,264444444*3,6=18,95 (km/h)

Odp: Prędkość pociągu wynosiła 18, 95 km/h.

4 2 4