1. Które komórki powstają w wyniku mejozy a które w wyniku mitozy ? : komórka drożdży, komórka włosa , komórka jajowa , komórka naskórka, plemnik, leukocyt
2.które informacje dotyczą fenotypu: homozygota dominująca, łaciate umaszczenie krowy,Aa,owłosina łodyga pomidora,zespół genów danego organizmu,bb,zdolność zwijania języka w trąbkę
3.choroba genetyczna sprzężona z płcią .....
Twórca prawa czystości gamet....
związek chemiczny budujący białko ....
Trójka zasad azotowych zawierających informacje o budowie jednego aminokwasu...
jeden z podziałów komórkowych...
zasada azotowa występująca w RNA...
wszystkie geny organizmu..
4.Jeżeli każdą cechę warunkują 2 allele,z których jeden pochodzi od ojca, a drugi od matki to jakie gamety wytworzy organizm o genotypie Bb ?

2

Odpowiedzi

2009-10-11T19:02:21+02:00
1. mejoza: plemnik, komórka jajowa.
mitoza: leukocyt, kom. włosa, kom. naskórka, komórka drożdży,

2. łaciate umaszczenie krowy, owłosina łodyga pomidora, zdolność zwijania języka w trąbkę

3. choroba genetyczna sprzężona z płcią - hemofilia, daltonizm
Twórca prawa czystości gamet - Grzegorz Mendel
związek chemiczny budujący białko - aminokwas
Trójka zasad azotowych zawierających informacje o budowie jednego aminokwasu - kodon
jeden z podziałów komórkowych - mitoza lub mejoza lub amitoza (za mało danych...)
zasada azotowa występująca w RNA - ryboza
wszystkie geny organizmu - genotyp

4. gamety B i gamety b.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T21:32:31+02:00
1. Mitoza: komórka drożdży, komórka włosa , komórka naskórka, leukocyt
Mejoza: plemnik,komórka jajowa

2. łaciate umaszczenie krowy,owłosiona łodyga pomidora,zdolność zwijania języka w trąbkę

3. choroba genetyczna sprzężona z płcią - daltonizm, hemofilia
Twórca prawa czystości gamet - Grzegorz Mendel
związek chemiczny budujący białko - Aminokwas (DNA)
Trójka zasad azotowych zawierających informacje o budowie jednego aminokwasu - kodon (Triplet)
jeden z podziałów komórkowych - Mitoza
zasada azotowa występująca w RNA - uracyl
wszystkie geny organizmu - genotyp

4. B, b
5 5 5