Przeczytaj zdania.Następnie na ich podstawie uzupełnij zasadę interpukcyjną.
W czasie wakacji nie pojadę ani nad morze,ani w góry.
IKrysia, iHelenka planują wyjazd nad jezioro.
Przecinek stawiamy przed powtórzonym...............i tu w miejsce kropek trzeba wpisac.
Ćwiczenie2
Cieszę się ,że po okresie wyraznej fascynacji "nowoczesnością "na szpalty gazet i do dzienników telewizyjnych wróciło tradycyjne datowanie .Byłbym bardzo rad ,gdyby powróciło ono do szkół i do Waszych uczniowskich zeszytów .
Największa radość sprawia mi jednak poprawnośc gramatyczna w konstrukcjach z datami :dziś ósmy kwietnia ,jutro dziewiąty kwietnia ,koncert odbył sięw dniu dwudziestym czwartym czerwca .[...]
Gdy wymieniasz datę ,podeprzyj się w myśli słowem dzień :dziś ósmy (dzień)kwietnia ,jutro dziewiąty (dzień)kwietnia.Wtedy zawsze powiesz dobrze!
Po przeczytaniu...
1w Jjakim przypadku występują w tekscie rzeczownikibędący nazwą miesiąca ?
2Do wydarzeń dopisz daty ,podając dzień ,miesiąc i rok na trzy różne sposoby ,zgodnie z zamieszczonym wzorem.
Twoje urodziny 31.12.2006r.
Wybuch 2 wojny światowej Sylwester 31.XII2006r.
Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej 31grudnia 2006r.

pomóżcie mi barzdzo proszę dziękuję z góry!











9 dzień














2

Odpowiedzi

2010-02-11T16:38:34+01:00
Przecinek stawiamy przed powtórzonym spójnikiem.

Ćw. 2

Ad.1
Rzeczowniki występujące w tekście będące nazwami miesięcy występują w DOPEŁNIACZU.

Ad.2
Twoje urodziny 31.12.2006r.
31.12.2006r.
31 XII 2006r.
31 grudnia 2006r.

Wybuch II wojny światowej
01.09.1939r.
01 IX 1939r.
01 września 1939r.

Sylwester
31.12.2006r.
31 XII 2006r.
31 grudnia 2006r.

Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej
16.04.2003r.
16 IV 2003r.
16 kwietnia 2003r.

11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T18:54:14+01:00
Przecinek stawiamy przed powtórzonym spójnikiem.
Przypadek, w którym są zapisane miesiące w tekście to dopełniacz.

Twoje urodziny:
31 grudnia 2006r.
31.12.2006r.
31 XII 2006r.

Wybuch drugiej wojny światowej:
01 września 1939r.
01.09.1939r.
01 IX 1939r.


Sylwester:
31 grudnia 2006r.
31.12.2006r.
31 XII 2006r.

Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej:
16 kwietnia 2003r.
16.04.2003r.
16 IV 2003r.

Można też napisać wszytko odwrotnie,bo gdzieś tam widziałam. Np.: 2003r.12.31.

Ale najlepiej pisz tak jak wyżej ;)
19 4 19