Na stacji php stoi lokomotywa w pewnym momencie zaczyna poruszac sie ruchem jednostajnie przyspieszonym prostoliniowym. Oblicz z jakim przyspieszeniem bedzie odbuwal sie ten ruch jezeli po uplywie 600s wjedzie na stacje w Skolobinach z predkoscia 72km/h.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T18:53:18+02:00
Vp = 0
t = 600[s]
vk = 72[km/h]=20[m/s]
a = ?
Rozwiazanie

a = v/t
v=vk - vp

a=vk-vp/t = 20[m/s] /600[s] = 20[m/s]/600[s] = 1/30 [m/s2]
2009-10-11T19:10:19+02:00
A - przyspiesznie
Vp - predkosc poczatkowa
Vk - predkosc koncowa

a = v/t
Vp - 0 km/h
Vk - 72km/h = 20 m/s

V = Vp-Vk
V = 20m/s

20m/s/600s = 1/30 m/s
2009-10-11T20:52:14+02:00
T=600s=10min
V=72km/h=72000m/h=1200m/min=20m/s
a=?

a=V/t
a=20/600≈0,33m/s²

lub

a=1200m/min / 10min= 120m/min²