Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T16:44:02+01:00
A)Funkcje poszczególnych części mózgowia
RDZEŃ PRZEDŁUŻONY:
Kieruje wykonywaniem wrodzonych czynności odruchowych, m.in.: oddychaniem, biciem serca, krążeniem krwi, żuciem i połykaniem oraz odruchem ssania.
MÓŻDŻEK:
W móżdżku znajdują się ośrodki:
- koordynacji ruchowej
- regulacji napięcia mięśni szkieletowych
Odpowiada również za pionową podstawę i równowagę.
MIĘDZYMÓZGOWIE:
Koordynator nerwowo-hormonalny.
Znajdują się tu ośrodki motywacji, m.in.: ośrodek głodu, pragnienia, sytości, agresji, rozrodczy oraz termoregulacji.
MÓZG:
To siedziba licznych ośrodków, które odpowiadają za wyższe czynności nerwowe.
Budowa i funkcje rdzenia kręgowego
> Odcinek szyjny (8 par) - ośrodki kontrolujące pracę kończyn górnych i mięśni oddechowych
> Odcinek piersiowy (12 par) - ośrodki kontrolujące pracę narządów brzucha
> Odcinek lędźwiowy - kontrola pracy kończyn dolnych i narządów miednicy
> Odcinek krzyżowy - kontrola wydalania
Tylko tyle mam...
1 1 1
2010-02-11T18:34:28+01:00
1. Budowa mózgu
a) warstwa wewnętrzna , podkorowa (istota biała) zbudowana jest ze ściśle przylegających do siebie włókien nerwowych
b) warstwa zewnętrzna , kora mózgowa (istota szara) zbudowana jest z ciał komórek nerwowych . Znajdują się w niej skupiska komórek nerwowych zwane ośrodkami
w płacie czołowym - ośrodek ruchu , kojażenia i pisania
w płacie ciemieniowym - ośrodek czucia
w płacie skroniowym - ośrodek słuchu
w płacie potylicznym - ośrodek wzroku

2. Mózg chroniony jest przez :
- kości mózgoczaszki
- opony mózgowe (opona twarda , błona pajęcza , błona miękka)
- płyn mózgowo-rdzeniowy

3.Móźdżek
Móżdżek odpowiada za :
- koordynację ruchową
- utrzymanie równowagi i pionowej postawy
- napięcie mięśni

4.Rdzeń przedłużony
- przesyłą impulsy z mózgu i do mózgu
- znajdują się w nim ośrodki czynności odruchowych (ssania , połykania , kaszlu , kichania , rzucia , pracy serca , oddechu)

5.Rdzeń kręgowy
a) jest miejscem gdzie powstają odruchy (istota szara)
b) przewodzi impulsy z mózgu do mózgu (istota biała)

6. Wpływ narkotyków na układ nerwowy
- natkotyki zakłócają normalne przekazywanie informacji między komórkami nerwowymi w mózgu
1 5 1