Rozwiąż układ równań metodą przeciwnych współczynników i sprawdź otrzymane rozwiązanie.
nieumiem takiej dużej klamry jakby co to sa duze:)
{3x+2y=5
{2x+2y=2

{x+4y=11
{2x+5y=10

{4x+5y=-4
{6x+7y=-6
ma wyjść x=-1, y=0


i niezapomnieć o sprawdzeniu :)
chciałabym to na dzisiaj jak można :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T16:57:57+01:00
A.{3x+2y=5
{2x+2y=2/-1
3x+2y=5
-2x-2y=-2
x=3
6+2y=2
x=3
2y=-4/:2
x=3
y=-2

spr.(3*2)+(2*-2)=2
6-4=2

b) {x+4y=11/*-2
{2x+5y=10
-2x-8y=-22
2x+5y=10
-3y=-12/-3
y=4
x+16=11
x=-5
y=4

spr. -5+(4*4)=11
-5+16=11

{4x+5y=-4/*-7
{6x+7y=-6/*5
-28x-35y=28
30x+35y=-30
2x=-2/2
x=-1
-4+5y=-4
5y=0
y=0

spr.(4*-1)+(5*0)=-4
-4+0=-4

1 1 1
2010-02-12T00:35:34+01:00
1)
{3x+2y=5 /*(-1)
{2x+2y=2

{-3x-2y=-5
{2x+2y=2
__________
-x=-3 /(-1)
x=3

3*3+2y=5
2y=5-9
2y=-4 /:(2)
y=-2

{x=3
{y=-2

Spr. 3x+2y=5
3*3+2*(-2)=5
9-4=5
5=5

2)
{x+4y=11 /*(-2)
{2x+5y=10

{-2x-8y=-22
{2x+5y=10
______________
-3y=-12 /:(-3)
y=4

x+4y=11
x+16=11
x=11-16
x=-5

{x=-5
{y=4

Spr. x+4y=11
-5+16=11
11=11

3)
{4x+5y=-4 /*3
{6x+7y=-6 /*(-2)

{12x+15y=-12
{-12x-14y=12
_______________
y=0

4x+5y=-4
4x+0=-4
4x=-4 /:4
x=-1

{x=-1
{y=0

Spr. 4x+5y=-4
-4+0=-4
-4=-4