Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T18:20:21+01:00
2²+4²=a²
a²=4+16
a²=20
a=2∫5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T18:20:23+01:00
Połowy przekątnych wraz z bokiem utworzą trójkąt prostokątny więc z twierdzenia Pitagorasa to 4²+2²=x²
16+4=x²
x²=20
x=2√5
x - długość boku
1 5 1
2010-02-11T18:27:12+01:00
Przekątne rombu połowią się.
x- długość boku rombu
Z twr Pitagorasa :
2∧2 + 4∧2= x∧2
20=x∧2 /√
x= √20
x=2√5 cm