Odpowiedzi

2010-02-11T18:25:56+01:00
Pozytywne
1 dają pokarm zwierzętą
2 z nich tworzymy leki
negatywne
niszcza plony zboza
1 5 1
2010-02-11T18:26:40+01:00
Pozytywne:
-Są wykorzystywane farmaceutycznie
- są pokarmem dla człowieka
-są pokarmem dla zwierząt

Negatywne:
- zagrazaja zyciu człowieka, ponieważ niektóre są trujące
- pobierają z gleby ważne sole mineralne
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T18:27:01+01:00
Negatywne:
1. wywołują grzybicę
2. niektóre są pasożytami roślin i zwierząt
3. pleśnie wytwarzają substancje trujące
pozytywne:
1. wykorzystywane są w piekarnictwie (drożdże)
2. z pędzlaka tworzy się penicylinę
3. są odpowiedzialne za dojrzewanie serów pleśniowych (grzyby pleśniowe)
4. są pokarmem dla zwierząt leśnych i człowieka
5. użyźniają glebę
6. znajdują zastosowanie w medycynie (antybiotyki)
7 5 7