Napisz równanie reakcji otrzymywania wodorotlenku żelaza (II) i (III), wodorotlenku potasu i wodorotlenku glinu.
Zrobiłam tak, ale nie wiem jak dobrać współczynniki, nawet nie wiem czy dobrze myślę: (dodaję reakcje bez współczynników)
FeSO4+NaOH-->FeOH +Na2SO4
FeSo4+NaOH-->FeOH +Na2SO4
K+H2O-->KOH+H2
AlNO3+NaOH-->Al(OH)3+NaNO3
Proszę o szybką pomoc! ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T19:23:01+02:00
FeSO4+2NaOH-->Fe(OH)2 +Na2SO4
Fe2(SO4)3 +6NaOH-->2Fe(OH)3 +3Na2SO4
2K+2H2O-->2KOH+H2
Al(NO3)3+3NaOH-->Al(OH)3+3NaNO3
2009-10-11T19:24:41+02:00
FeSO4+2NaOH-->Fe(OH)2+Na2SO4
Fe2(SO4)3+6NaOH-->2Fe(OH)3+3Na2SO4
2K+2H2O-->2KOH+H2
Al(NO3)3+3NaOH-->Al(OH)3+3NaNO3