1 ZADANIE : PRZECZYTAJ UŁAMKI : DWIE - TRZECIE , TRZY - PIĄTYCH , PIĘĆ - SIÓDMYCH , JEDNA - ÓSMA , PIĘĆ - SZÓSTYCH . Wyjaśnij na ile części została podzielona całość i ile równych części jest w każdym ułamku.

2 ZADANIE : Jeden kilogram suszonych grzybów rozważano po równo do pięciu torebek . Jaka część kilograma grzybów jest w każdej torebce.?

3 ZADANIE : W klasie jest 24 uczniów , w tym 15 dziewcząt . Jaką częścią wszystkich dzieci tej klasy jest 1 uczeń .? Jaką częścią wszystkich uczniów stanowią dziewczęta a jaką chłopcy.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T18:47:27+01:00
Zadanie 1:
DWIE - TRZECIE - podzielone na 3 części i w ułamku są 2 równe części
TRZY - PIĄTYCH - podzielone na 5 części i w ułamku są 3 równe części
PIĘĆ - SIÓDMYCH - podzielone na 5 części i w ułamku jest 5 równych części
JEDNA - ÓSMA - podzielone na 8 części i w ułamku jest 1 równych części
PIĘĆ - SZÓSTYCH - podzielone na 6 części i w ułamku jest 5 równych części

Zadanie 2:
Jedna - piąta

Zadanie 3:
Jeden uczeń - Jedna - czwarta (1/4)
Dziewczyny - Piętnaście - dwudziestych czwartych (15/24)
Chłopaki - Dziewięc - dwudziestych czwartych (9/24)
11 4 11
2010-02-11T18:47:50+01:00
2. 2/10 kg jest w każdej torebce 3. 1 uczeń stanowi 1/24 dziewczęta stanowią 2/3 a chłopcy 1/3
3 2 3
2010-02-11T18:58:37+01:00
ZAD1
na 3 części i jest dwie równe
na 5 części i jest 3równe
na 7 i jest 5 równych
na 8 i jest 1 równa
na 6 i jest 5 równych

ZAD2
jedna piąta czyli 20dkg

ZAD3jedna dwudziesta czwarta jedno dziecko
dziewczyny pietnaście dwudziestych czwartych
a chłopcy 9 dwudziestych czwartych
4 4 4