Odpowiedzi

2010-02-11T18:48:32+01:00
(2x-1)(-x-3)<0
-2x² +3 <0
-2x²<-3/: (-2)
x²<1½ /√
x<√1½

3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T18:56:52+01:00
(2x-1)(-x-3)<0

Doprowadzamy do postaci iloczynowej:
-2(x-1/2)(x+3)<0

można teraz narysować sobie szkic wykresu funkcji kwadratowej z miejscami zerowymi równymi 1/2 i -3

rozwiązaniem nierówności będzie x e (- nieskończoność, -3 ) u ( 1/2, + nieskoń. )
2 4 2