Witam.
Prosze o rozwiązanie:

Adam złowił rekordową rybę. Jej ogon ważył 6 razy mniej niż głowa z tułowiem. Gdyby tułów był o 6 kg cięższy, to głowa z tułowiem ważyłaby 10 razy więcej niż ogon. Różnica między wagą tułowia i wagą głowy była 3,5 razy większa od wagi ogona. Ile ważyła ta ryba?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T18:50:52+01:00
X - waga ogona
y - waga głowy z tułowiem

6x=y
y+6=10x

6x=y
6x+6=10x

6=4x
x=1,5kg

y=6*1,5
y=9kg

x=1,5kg
y=9kg

różnica miedzy wagą tułowia i wagą głowy była 3,5 razy większa od wagi ogona.
- to zdanie według mnie jest niepotrzebnie podane ;)

9+1,5=10,5kg

Ryba ważyła 10,5kg
6 4 6
2010-02-11T19:05:38+01:00
A-ogon
b-tułów
c-głowa

6a=c+b
c+b+6=10
b-c=3,5 a

b=3,5+c
b=3,5(0,8c)+c
b=2,8c+c
b=3,8c

6a=c+b
6a=c+3,5a+c
6a-3,5a=2c
2,5a=2c
a=2:2,5c
a=0,8c

c+(b+6kg)=10a
c+(3,8c+6kg)=10x0,8c
4,8c + 6kg=8c
6kg=8c-4,8c
6kg=3,2c
c=6kg:3,2
c=1,875kg

a=0,8c
a=0,8x1,875kg
a=1,5kg

b=3,8c
b=3,8x1,875kg
b=7,125kg

a+b+c=1,5kg + 7,125kg + 1,875kg=10,5kg

Ryba waży 10,5kg

2 3 2