7. Ułóż i rozwiąż odpowiednie równania.
a) Liczbę y zmniejszono o 14% i otrzymano 40,42. Znajdź liczbę y.
b) Liczbę o 10% większa od pewnej liczby a jest równa 143. Znajdź liczbę a.
c) Liczba o 110% większa od liczby x jest równa 23,1. Znajdź
liczbę x.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T18:50:18+01:00
Y-14%=40,42
y=40,42=+14&

10%a=143

x+110%x=23,1
2010-02-11T18:54:16+01:00
A) 0,86y=40,42 I÷0,86
y = 47
b) 1,1a = 143 I÷1,1
a = 130
c) 2,1x = 23,1 I÷2,1
x = 11