Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T18:47:59+01:00


podwójne oddychanie - zjawisko przepływu bogatego w tlen powietrza przez płuca ptaka zarówno przy wdechu, jak i przy wydechu. W czasie wdechu powietrze dostaje się do płuc i do tylnych worków powietrznych. Przy wydechu zużyte powietrze z płuc przedostaje się do worków przednich, a z nich do oskrzeli. Natomiast bogate w tlen powietrze z worków tylnych przepływa przez płuca, w których po raz drugi zachodzi wymiana gazowa. P. o. ma na celu zwiększenie wydajności oddychania, szczególnie podczas lotu.
2 3 2
2010-02-11T18:48:09+01:00
Zjawisko przepływu bogatego w tlen powietrza przez płuca ptaka zarówno przy wdechu, jak i przy wydechu. W czasie wdechu powietrze dostaje się do płuc i do tylnych worków powietrznych. Przy wydechu zużyte powietrze z płuc przedostaje się do worków przednich, a z nich do oskrzeli. Natomiast bogate w tlen powietrze z worków tylnych przepływa przez płuca, w których po raz drugi zachodzi wymiana gazowa.
1 1 1
2010-02-11T18:48:27+01:00
Zjawisko przepływu bogatego w tlen powietrza przez płuca ptaka zarówno przy wdechu, jak i przy wydechu. - to dosłownie znaczy
1 5 1