Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T18:53:19+01:00
180 - łączna miara wszystkich kątów (alfa)- 0,5 x+ 90 (beta)- x (gamma)- 90 0,5x+ 90+ x=180 1,5 x+ 90= 180 / -90 1,5 x = 90 x= 60 (beta)- 90 (gamma)- 90 (alfa)- (0,5 pomnozyc 60) +90 gamma to jest kąt prosty mśle że to będzie tak;)

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T18:53:34+01:00
I kąt - 90
II kąt - a
III kąt - (90+a)/2
90+a+(90+a)/2=180
90+a+45 + a/2 = 180
a+a/2=45 /*2
3a=90/3
a=30


III kąt = 180-90-30 = 60
2 5 2