Odpowiedzi

2009-10-11T19:21:15+02:00
Ciała stałe nie mają żadnego miejsca między cząsteczkami, atomy nie przemieszczają sie tylko drgają. Posiadają kolor nieliczne posiadają smak i zapach(cukierek).

Ciecze mają małe miejsca między cząsteczkami, dlatego możemy np: włożyć rękę do wody. Niektóre posiadają smak zapach i kolor


gazy mają najwięcej miejsca między cząsteczkami są niewidoczne dla oka i bez smaku, niektóre posiadają zapach
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T19:22:48+02:00
Ciała stałe składają się z cząsteczek zbitych ze sobą, przez co ciała stałe zachowują swój kształt.
Ciecze są zbudowane z cząsteczek których oddziaływania są na tyle silne aby uniemożliwić im przybieranie dowolnej dozwolonej objętości, dlatego przybierają objętość naczynia, albo czegoś innego w czym się znajdują.
Gazy są zbudowane z cząsteczek pomiędzy którymi zachodzą słabe oddziaływania, dlatego mogą przyjmować dowolną dozwoloną objętość.
5 4 5