Uczniowie klasy pierwszej wybierali sie na wycieczke.Gdyby kazdy z nich wpłacił po 55 zł,to zabrakłoby 112 zł do pokrycia kosztów całej wycieczki.Gdyby zas kazdy uczestnik wpłacił po 60 zł to zostanie 28 zł.Oblicz:
A)Ilu uczniów liczy pierwsza klasa,
B)Jaki jest całkowity koszt wycieczki,
C)Ile bedzie kosztowac wycieczka kazdego z uczestników?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T19:10:15+01:00
X- liczba uczniów
y- cena wycieczki

UKŁAD RÓWNAŃ:
55x+112=y
60x-28=y

55x+112=60x-28
y=60x-28

140=5x /:5
y=60x-28

x=28
y=1652

a) Klasa liczy 28 osób
b) Całkowity koszt wycieczki to 1652 zł
c) 1652:28= 59[zł]
Każdego z uczestników wycieczka będzie kosztować 59 zł.
2010-02-11T19:13:48+01:00
A)
55x=y-112 ||*(-1)
60x=y+28

-55x=-y+112
60x=y+28

5x=140 ||:5

x=28 osób

b)
55x=y-112
y=55x+112

y=1652 złotych

c)
1652zł : 28os.=59zł