Kto !1! Ten ma Najlepsze !
ŁATWE i Tanie xD
Olek zbiera znaczki ma łącznie 189 angielskich, francuskich, i hiszpańskich :P
Francuskich ma 2razy więcej niż hiszpańskich , angielskich o 39 mniej niż francuskich i hiszpańskich razem.
Ile ma znaczków każdego rodzaju ???
Na jak najszybciej :>

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T19:09:49+01:00
X- znaczki hiszpańskie
2x- znaczki francuskie
x +2x - 39 - znaczki angielskie

x+2x+x+2x-39 = 189
6x= 228
x= 38

ma 38 hiszpańskich, 76 francuskich i 75 angielskich
2 3 2
2010-02-11T19:14:25+01:00
X- znaczki hiszpańskie
2x- znaczki francuskie
x+2x- 39=3x-39 znaczki angielskie
x+2x+3x-39= 189
6x=228
x=38- znaczki hiszpański
2*38=76- znaczki francuskie
3*38-39=114-39=75- znaczki angielskie

dp. ma 38 znaczków hiszpańskich, 76 znaczków francuskich, 75 znaczków angielskich

ps mam nadzieję żę pomogłam życze powodzenia na lekcjach matematyki

2 1 2
2010-02-11T20:02:28+01:00
Ilość znaczków hiszpańskich - x
ilość znaczków francuskich - 2x
ilość znaczków angielskich - 2x+x-39 =3x-39

x+2x+2x+x-39 = 189
6x = 189+39
6x = 228
x = 38 <--hiszpańskich
2*38 = 76 <-- francuskich
3*38-39 = 114-39 = 75 <--angielskich

Sprawdzenie
38+76+75 = 189

Odpowiedź: Było 38 znaczków hiszpańskich, 76 francuskich i 75 angielskich.
1 5 1