Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T19:11:22+01:00
Taka jest miłość
Ona jest szczęściem i nic nie kosztuje
Ona jest dla każdego i nikt jej nie żałuje
Przynosi radość a zarazem smutek
Czasem rozpaczą jest jej skutek
W niej zasad nie ma
Wprowadza do twej duszy dużo natchnienia
Mowa o miłości, co jest jak świat szeroka, jak ocean głęboka,
Lecz potrafi być burzliwa
to właśnie miłość prawdziwa


Stała miłość na mrozie.
O, Boże
- jak marzła srogo!
Czy ktoś ją przygarnął?
Zaopiekował się niebogą?
Jeden chciał, lecz nie za darmo.
Druga, chciała sprawdzić inteligencji
- iloraz.
Tamten – czy aby nie jest chora.
Następna – pytała o poziom potencji.
Inny o lata i urodę.
Ktoś chciał wiedzieć, czy umie gotować
i wychować młode.
Jeden zaczął główkować
- czy to mu życia nie skomplikuje.
Inna powiedziała „Żałuję,
ale najpierw dorobić się trzeba…”

I tak stała Miłość na mrozie,
bez odzienia, bez chleba.
Ktoś do niej podchodził co dzień
- mówiąc, by jeszcze poczekała.
Więc miłość, stała i malała…

Aż przyszedł dzień ostateczny
- gdy prawie jej, nie było.
Nie wiadomo kto i jak – bez słów zbytecznych
- podszedł i ukradł tą Miłość…

Podniósł się rwetes i raban!
Okropna zrobiła afera!!!
Wszyscy wołali by złodzieja ścigać!...

A jedna jest prawda:
Szybko Miłość zabieraj,
nie próbuj się przed nią migać
póki stoi tak blisko…
…inaczej – stracisz wszystko
2010-02-11T19:12:04+01:00


Uciekałem przez sen w nocy,
Mając skrzydła ku pomocy,
Lecz mię miłość poimała,
Choć na nogach ołów miała.
Hanno, co to znamionuje?
Podobno mi praktykuje,
Że ja, będąc uwikłany
Tymi i owymi pany,
Wszytkich inszych łatwie zbędę --
Tobie służyć wiecznie będę
Jan kochanowski

milosc przyszla nagle,
tak niespodziewanie,
dotknela mnie cieplym spojrzeniem,
potem usmiechem,
zauroczyla na poczatku
teraz, gdy na nia patrze,
czuje sie wspaniale,
ale ogarnia mnie tesknota,
gdyz jest daleko ode mnie,
pragne jej dotyku, pocalunkow
pieszczot,
pragne bliskosci, bycia ze soba
chce jej calym cialem i dusza,
ale czy ze mna zostanie?


Małgorzata Hillar

Miłość
Jest czekaniem
na niebieski mrok
na zieloność traw
na pieszczotę rzęs

Czekaniem
na kroki
szelesty
listy
na pukanie do drzwi

Czekaniem
na spełnienie
trwanie
zrozumienie

Czekaniem
na potwierdzenie
na krzyk protestu

Czekaniem
na sen
na świt
na koniec świata
2010-02-11T19:12:11+01:00
A kiedy będziesz ....


A kiedy będziesz moją żoną
A kiedy będziesz moją żoną,
umiłowaną, poślubioną,
wówczas się ogród nam otworzy,
ogród świetlisty, pełen zorzy.

Rozwonią nam się kwietne sady,
pachnąć nam będą winogrady,
i róże śliczne, i powoje
całować będą włosy twoje.

Pójdziemy cisi, zamyśleni,
Wsród złotych przymgleń i promieni,
pójdziemy wolno alejami,
pomiędzy drzewa, cisi, sami.

Gałązki ku nam zwisać będą,
narcyzy piąć się srebrną grzędą
i padnie biały kwiat lipowy
na rozkochane nasze głowy.

Ubiorę ciebie w błękit kwiatów,
niezopominek i bławatów,
ustroję ciebie w paproć młodą
i świat rozświetlę twa urodą.

Pójdziemy cisi, zamysleni,
wśród złotych przymgleń i promieni,
pójdziemy w ogród pełen zorzy,
kędy drzwi miłość nam otworzy



Kazimierz Przerwa-Tetmajer



Ja jeszcze ciągle czekam


Ja jeszcze ciągle czekam na ciebie
a ty nie przychodzisz
a jeśli
to jesteś przejazdem na dwa dni
jak ten fizyk z Moskwy w niemodnym kapeluszu
który uśmiechnął się od mnie
i zniknął na zakręcie białych szyn
nie próbowałam go zatrzymać
wiedziałam przecież
że to nie ty

czekam czekam wytrwale
tak lekko dotykają mnie dni
moja tęsknota jest tęsknota planet
zmarzłych tęskniących do słońca
a ty jesteś słońcem
które pozwala mi żyć
jest znowu wieczór
na dachach leży śnieg
wąskie wieże kościołów nakłuwają niebo
i dni tak lekko biegną nie wiadomo gdzie



Halina Poświatowska