Pole trójkąta prostokątnego równoramiennego , którego długość przeciwprostokątnej jest równa pierwiastek z 10, wynosi:
A.3 cm2
B.pierwiastek z 10cm2
C.pięć drugich(w ułamku) cm2
D.pierwiastek z dziesięciu przez cztery(w ułamku) cm2.
Z Góry Dziękuję za rozwiązanie.;)

2

Odpowiedzi

2010-02-11T19:22:07+01:00
X-przyprostokatna trojkata
korzystamy ze wzoru na przekatna kwadratu
x pierwiastkow z 2= pierwiastek z 10
x= pierwiastek z 5
a wiec:
P=(pierwiastek z 5* pierwiastek z 5)/2
P=2,5=2/5
Czyli odpowiedz C :)
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T19:25:20+01:00
Boki trójkąta: a, a, a√2(przekątna w kwadracie)

a√2= √10 /:√2

a= √10 / √2 - ułamek

PΔ= ½a²
P= ½ * (√10 / √2)²
P= ½ * 10/2
P=10/4
P= 5/2 [ cm²]
1 5 1