Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T19:15:26+01:00
X-jeden z katow ostrych

x+x+50+90=180
2x+140=180
2x=40
x=20
Odp. miary katow tego trojkata wynosza 90,20 i 70 stopni
  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T19:16:35+01:00
90 + (x + 50) + x =180
90 + x + 50 + x = 180
140 +2x = 180
2x= 180 - 140
2x = 40/:2
x=20

γ- 90 stopni
α - 20 stopni
β - 70 stopni
2010-02-11T19:17:17+01:00
1. kąt - 90 stopni

2. kąt - x
180-90=90stopni
x+(x+50)=90stopni
2x+50=90stopni
2x=40 stopni//:2
x=20 stopni

3. kąt - x+50
20+50=70stopni

Odp. Miary kątów tego trójkąta to 90 stopni, 20 stopni i 70 stopni.