Napiszcie mi jaka jest różnica między ożywieniem a uosobieniem. Tylko nie chcę formółek bo to mi nic nie da. Chodzi mi raczej o wasze sposoby na rozpoznawanie tych 2 rzeczy. Uwaga za definicje(formółki) zgłaszam błędną bo ich nie chcę.

3

Odpowiedzi

2010-02-11T19:18:34+01:00
Ozywienie to tam gdzie sa zwierzęta i cos robią , a uosobienie to mogą tylko robic ludzie np. granie na komputerze przykład na uosobienie
nie wiem czy o to ci chodziło, życze powodzenia, ja tak sie tego nauczyłam , u mnie na lekcji nie byłoo formułek, adokładniej nie było mnie wtedy
5 2 5
2010-02-11T19:22:53+01:00
Ja mam tak ze :
ożywienie to nadanie jakis cech zwiezat ale nie czlowieka itd.
np. słonce RYCZY
a uosobienie to nadanie ceh ludzkich zwierzetom roslinom i przedmiotom
np. zegar POWIEDZIAŁ do słowika


nie wiem czy ty to zakumasz ale ja tak to rozumiem ;D

jak pomoglam to dobrze...
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T19:23:13+01:00
Ożywienie przynajmniej ja tak sobie tłumaczę to nadanie rzeczom cech ludzkich myślę że to ci wystarczy np drzewo chodzi. A uosobienie to METAFORYCZNE przypisanie cech ludzkich zwierzętom, roślinom rzeczom itd np dumny dom. Rozumiesz?
6 4 6