Witam ! mam zrobić doświadczenie ,które muszę pokazać na lekcji dotyczy ono pokazania rozszerzalności temperatury ciała :pokazać ze ciecz cie rozszerza i też zmniejsza . Tak abym mógł to pokazać na lekcji .
Proszę o przykłady .

Serdecznie dziękuje!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T19:26:12+01:00
Według aby ją rozszerzyć to musisz ją zamrozić a żeby zmniejszyć to podgrzać do temp. wrzenia wtedy ciecz paruje.
1 4 1
2010-02-11T19:26:50+01:00
Jezeli chodzi Ci o łatwe i proste doswiadczenie wystarczy wziaść termometr i lekko go podgrzac . Rteć powinna zwiekszyc swoaja objetość przez temperature i powinno kokaza inne wzkazania.
to jest najprostrze rozwiazanie :)

Ewentualnie mozesz wziasc metalowa kuleczke i znalesc otwór przez który przechodzi(musi by bardzo dopasowany) nastepnie podgrzac kuleczke i znowu próbowac ja przelozyc . Kuleczka powinna nieprzejśc przez otwór poniewaz zwiekszy swoja objetość.
1 5 1