Pani Jadzi przygotowała przecier jabłkowy,który rozlała do 17 słoików o pojemności 3/4 litra . Jeden ze słoików został jednak napełnony tylko do połowy.
a)Ile litrów przecieru przygotowała pani Jadzia ?
b)Ile na taką ilość przecieru należałoby przygotować słoików o pojemności 0,9 L?

2

Odpowiedzi

2009-10-11T19:39:33+02:00
X - liczba litrów przygotowanego przecieru
y - liczba słowików o pojemności 0,9 l

x = 16,5 * 0,75 = 12,375 l
y = x/0,9 l = 12,375/0,9 = 13,75 (czuli potrzeba 14 słoików)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T20:29:42+02:00
17 razy 3/4 = 51/4 l
51/4 + 3/8 = 105/8 l
105/8 = 13 1/8 l
9/10 razy 105/8 = 945/80 = 11 65/80

Trzeba miec 12 sloikow. ;]