Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T19:30:32+01:00
Skutki wojny polsko-szwedzkiej:

- Prusy Książęce zostały poza zwierzchnością,
- duże straty ekonomiczne, gospodarcze i demograficzne w Polsce,
- wzrost znaczenia magnatów,
- upadek autorytetu władcy,
- po przegraniu brak szans na panowanie nad Bałtykiem,
- strata dużej części Inflant po przegraniu przez Polskę,
2 3 2
2010-02-11T19:36:10+01:00
Skutkiem wojny Polski ze była dominacja nad Morzem B.
Dodatkowo Polski król Zygmunt III Waza miał pretensje do tronu Szwedzkiego, ponieważ on miał zostać królem, ale jego nieprzyjaciele polityczni się nie zgodzili;)