Odpowiedzi

2010-02-11T19:34:06+01:00
Mszaki odgrywaja ogromna role w poszyciu lasów, gromadząc wodę, tworzą tez specyficzne zbiorowiska roslinne - torfowiska. Torf jest wykorzystywany w ogrodnictwie w uprawie roślin, do wyrobu tektury, czy w lecznictwi.
56 3 56
2010-02-11T19:39:39+01:00
Tworza torfowiska Torf jest wykorzystywany w ogrodnictwie w uprawie roślin, do wyrobu tektury, czy w lecznictwie
mszaki
sa pionierami zasiedlajacymi nieprzyjazne, jałowe tereny, ktore przeksztalcają w odpowiednie do życia dla innych roślin.
Widłaki, skrzypy i paprocie mają dobrze wyodrębnione tkanki. W okresie węglowym ( około 300 milionów lat temu) z ich ciał powastawały pokłady węgla, które są obecnie jednym z podstawowych źródeł energii.
45 3 45
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T19:40:12+01:00
Znaczenie mszaków:
-wzbogacają glebę
-przygotowują glebę dla bardziej wymagających roślin
-zatrzymują wodę zmniejszając ryzyko powodzi
-zapobiegają erozjom
-są miejscem życia wielu zwierząt
-stosuje się je jako materiał opałowy(torf)
-używane są do produkcji leków i kosmetyków
-robi się z nich kąpiel leczniczą tak zwaną borowinową
-zawierają składniki nawilżające
-służą do produkcji tektury i płyt paździerzowych
Znaczenie paprotników:
-stosuje się je w zielarstwie
-mają działanie węglotwórcze
-ze względu na zawartość krzemionki były używane do polerowania i czyszczenia metali

myślę,że pomogłam;)
171 4 171