Odpowiedzi

2010-02-11T19:39:17+01:00
II
III
I
II

rOZWAIZUJE SIE to tak, ze piszac wzor tego zwiazku nalezy znac jego wartosciowosci. Wtedy wyznacza sie najmniejsza wpsolna wielokrotnosc i dzieli sie. np.

S(2,4,6) O (2)
tl.siarki 4--> So2 wsp. wielokrotnosc to 4. tlen ma 2 at. wiec 4:2= 2

lub

Magnez(2) Tlen(2)
t.magnezu: MgO--> wsp. wiel. to 2, weic 2:2 daje 1(atom magnezu) i 2:2 daje 1 atom tlenu.

Jak cos to napisz na pw to wytlumacze;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T19:39:29+01:00
MgS- Mg neleży do berylowców i zawsze ma wartościowość II, Mg II, S- II
FePO4- sól pochodząca od kwasu H₃PO₄- z tego wynika, że PO₄ jest trójwartościowe, więc wartościowość Fe też wynosi III

K2SO4- K jest zawsze jednowartościowe(I grupa), ponadto pochodzi od H₂SO₄, więc SO₄ jest dwuwartościowe, więc K₂= II, więc jedno K musi mieć wartościowość I

PbSO4- pochodzi od H₂SO₄, więc SO₄ jest dwuwartościowe, więc Pb też jest dwuwartościowe, Pb II
2 2 2