Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T19:49:47+01:00
Dane:
s₁=80m
s₂=120m
s=s₁+s₂=80m+120m=200m
V=18km/h=5m/s

Szukane:
t=?

t=s/V
t=200m/ 5m/s=40s

odp. Przejazd pociągiem przez most będzie trwał 40s.
2010-02-11T19:50:26+01:00
Witaj
dane: l=120m, d=80m, v=18km/h=5m/s
szukane: t

przejazd przez tunel oznacza czas od momentu zrównania początku pociągu
i początku tunelu do momentu zrównania się końców pociągu i tunelu, co
oznacza, że pocig musi przebyć drogę s = l + d.

s = v*t l + d = vt t = [l + d]/v = 200m/5m/s = 40s

pozdrawiam
czarnadziura