Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T19:57:48+02:00


a)w dół rzeki
8km/h+2km/h=10km/h
10km-->1h
15km-->x₁
x₁=15/10
x₁=1h 30min

b)w góre rzeki
8km/h-2km/h=6km/h
6km-->1h
15km-->x₂

x₂=15/6
x₂=2h 30min

Odp łączny czas przepływu statku wyniesie 4godziny
7 3 7
2009-10-11T19:58:24+02:00
S=v*t
v1=8km/h + 2km/h=10 km/h
v2=8km/h - 2km/h=6km/h
s=15km

15=10*t1 /:10 w pierwszą stronę
1,5=t1

15=6*t2 /:6 z powrotem pod prąd
2,5=t2

t1+t2=1,5+2,5=4 całkowity czas przepływu
8 3 8