Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T19:47:30+01:00
35- wszystkich
stosunek podziału 3:4
3+4=7
35:7=5
3•5=15
4•5=20
ani zastanie 15 pierników
1 5 1
2010-02-11T19:48:01+01:00
35:7=5
5*3=15 - część Ani
5*4=20 - część dla brata Ani
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T19:48:23+01:00
Ania dostała pod choinkę 35 pierników.Część z nich postanowiła dać bratu.Otrzymane pierniki zamierza podzielić w stosunku 3:4.Większa część ma przypaść bratu dziewczynki.Ile pierników zostanie Ani?
x pierniki ani
y pierniki brata
x+y=35
x/y=3/4 /*4y

x=35-y
4x=3y
4(35-y)=3y
140-4y=3y
-7y=-140
y=20
x=35-20=15
Ani zostanie 15 pierników