1.W obwodzie płynie prąd o natężeniu 2 A. Jakie jest napięcie panujące na końcach opornika o oporze 15 л ?
2.Przez żelazko płynie prąd o natężeniu 8 A. Oblicz opór żelazka wiedząc, że zasilane jest napięciem 230 V.
Potrzebuje pilnie rozwiązania !! Z góry dziękuje i pozdrawiam .;**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T19:55:30+01:00
1.
I=2A
R=15
U=?

U=R*I

U=2*15
U=30V

2.

I=8A
U=230V
R=?

U=R*I

R=U/I
R=230/8
R=28,75 л
2010-02-11T19:58:45+01:00
Prawo Ohma znasz?

I = U/R

U= I x R

U = 2 A x 15 ohm

U = 30 V

2.
R = U/I

R = 230 v / 8 A

R = 28.75 ohm