Wydobywana w Wieliczce sól kamienna zawiera chlorek sodu NaCl. Które z poniższych równań przedstawia otrzymanie chlorku sodu w reakcji zobojętniania?
A. 2Na+Cl₂-->2NaCl
B.2Na+2HCl --> 2NaCl+H₂
C.Na₂O+2HCl--> 2NaCl+H₂O
D. NaOH+HCl --> NaCl + H₂O

Daje naj.. jak najszybciej ;)

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T19:52:55+01:00
Poprawna odpowiedź to podpunkt D.
Potwierdzenie :
http://zdch.amu.edu.pl/IDPP/IDPP981204A/6/rezo04.htm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T19:54:38+01:00
D. NaOH+HCl --> NaCl + H₂O

miałam to w książce ;]
1 5 1