Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T19:55:17+01:00
14 x 9,5 = 133

197-133=64

64=a²
a=8
2010-02-11T19:57:55+01:00
Łączne pole żagli - 197m²

Pole prostokątnego żagla -
P=a x b
P=14m x 9,5m=133m²

Pole kwadratowego żagla - 197m² - 133m²=64m²
Bok kwadratowego żagla - P=a x a
Bok kwadratowego żagla - 64m√2=8

Odp: Bok kwadratowego żagla wynosi 8m.

Pozdrawiam ;)
  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T20:04:28+01:00
Powierzchnia żagli- 197 m²

Prostokątny żagiel:
wymiary- 14 m na 9,5 m
powierzchnia- 14 m×9,5 m= 133 m²
197 m²-133 m²=64 m²

Kwadratowy żagiel:
64 m²÷4=16 m
Odp.: Kwadratowy żagiel ma bok o długości 16 m

myślę że pomogłem
liczę na naj