Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T19:58:53+01:00
360*-suma miar wszystkich katów
x- wartosc kata mniejszego
x+x+2x+2x=360*
6x=360
x=60*
a wiec:
x=60*
2x=120*

Kąty tego rombu to 60* i 120 *
1 1 1
2010-02-11T19:59:27+01:00
360<stopni>/6=60
kąt ostry 60 <stopni>
kąt rozwarty 60*2=120 stopni

dlaczego?
rąb ma 2 kąty ostre i 2 rozwarte czyli 2+2*2 <bo kąt ostry stanowi połowę rozwartego> =6
1 1 1
2010-02-11T20:01:12+01:00
Kąty ostre= po 60° = 120°
kąty rozwarte= 360-120 =240 240:2=120° po 120°