Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T20:06:55+01:00
1. Najpierw doprowadzam do ułamka niewłasciwego a potem dowspólnego mianownika

1 22/30 ----> 55/30 ------> 275/150

33/50 -----> 99/150

275 /150 - 99/150 = 176/150 = 1 26/150


2. Zwiększamy ułamki do większego mianownika np do 90 :

1/3 ---> 30/90

4/9 ----> 40/90

i teraz odpowiedzią na pytanie są np .ułamki :

31/90 , 33/90 albo 36/90 ........
2010-02-11T20:07:30+01:00
1. 1 23/30 - 33/50= 1 155/50 - 99/150= 1 16/150= 1 8/75

2. 0,34 0,39 0,41 0,43