Odpowiedzi

2010-02-11T20:10:50+01:00
Pc = 120 cm2
h = 5 cm

Pb = Obp * h = 20 * 5 = 100cm2
Obp = 20 cm

Pc = 2Pp + Pb
120 = 2Pp + 100
2Pp = 20 /:2
Pp = 10cm2

Odp. Pole podstawy tego graniastosłupa wynosi 10cm2.

obp - obwód
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T21:29:55+01:00
Pc=120cm² h=5cm Obw podstawy=20cm

Pb=Obw podstawy × h
Pb= 20cm × 5cm
Pb=100cm²

Pc = 2Pp + Pb
120cm² = 2Pp + 100cm²
2Pp =120cm²-100cm²
2Pp = 20cm² / :2
Pp = 10cm²

Odpowiedź:
Obwód graniastosłupa wynosi 10cm².


Pp-pole podstaw
Pc - pole całkowite
Obw - obwód
h-wysokość