Odpowiedzi

2010-02-11T21:48:43+01:00
Królestwo Polskie potocznie nazywano Królestwem Kongresowym albo kongresówką od kongresu, na którym je utworzono.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T22:12:16+01:00
Królestwo polskie dlatego nazywamy Królestwem Kongresowym albo Kongresówką z tego względu że obradujący Kongres Wiedeński w latach 1814-1815 który porządkował Europe po wojnach Napoleońskich postanowił na wniosek Cara Rosji Aleksandra I Romanowa powołać do życia Królestwo polskie w unii personalnej z Rosją. Dlatego też Królestwo Polskie zwane jest potocznie Królestwem Kongresowym albo Kongresówką(jest to nawiązanie do obrad Kongresu Wiedeńskiego który powołał do życia Królestwo Polskie w 1815 roku) jest to nic innego jak tylko nawiązanie do słowa Kongres(czyli zjazd).