23. Scena teatralna ma kształt i wymiary przedstawione na rysunku. Drewnianą
podłogę postanowiono pomalować lakierem. Jedna puszka lakieru wystarcza
na pomalowanie 11 m2 podłogi. Ile najmniej puszek lakieru trzeba kupić?
Zapisz obliczenia i uzupełnij odpowiedź


www.gazetalubuska.pl/assets/pdf/GL3011016.PDF- na tej stronie jest rysunek

19. W porze letniej ogrodnik podlewa raz dziennie całą powierzchnię trawnika.
Na jednorazowe podlewanie zuŜywa średnio 280 litrów wody. Ile złotych kosztuje
codzienne podlewanie, jeŜeli za metr sześcienny wody trzeba zapłacić 12 zł?
(1 m3 = 1000 litrów)


A. 3,36 B. 33,60 C. 336 D. 3360 - proszę jeszcze do tego obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T20:43:15+01:00
Zadanie 23.

Pole sceny(trapezu): 1/2 * (a+b) * h
Ps= 1/2 * (12 + 24) * 7,5
Ps= 1/2 * 36 * 7,5
ps= 18 * 7,5
Ps = 135 m2

135/11=12,2727...
po zaokrągleniu, żeby puszek nei zabrakło wychodzi 13(:

zadanie 19.

1 podlewanie- 280 litrów wody

1m3-1000 l.
280 l.- 0,28 m3
0,28 * 12 = 3,36
A.
15 3 15
2010-02-11T21:08:37+01:00
23)
dane
a=12m
b=24m
h=7,5m
szukane
P=? (pole powierzchni)
obliczenia:
P=(a+b)/2 *h - ułamek (wzór na pole trapezu)
P=(12m+24m)/2 * 7,5m
P=36m/2*7,5m
P=18m*7,5m
P=135m2
135m2/11m2=12,27
odp.:
do pomalowania sceny trzeba kupić 13 puszek farby

19)
280l=0,280m3
12*0,280=3,36zł

prawidłowa odpowiedż to odpowiedź A


pozdrawiam :)
20 4 20