1. Ania i kasia zaczynają naukę j. hiszpańskiego. Ania zna już o 20% więcej słówek niż Kasia, Kasia zna o 30 słówek mniej niż Ania. Ile słówek zna Ania?

A. 150 B. 180 C. 90 D. zadanie nie ma rozwiązania


2.Zmieszano solankę dwuprocentową z solanką pięcioprocentową i otrzymano 6 kg solanki trzyprocentowej. Solanki dwuprocentowej użyto:

A. dwa razy więcej niż pięcioprocentowej,
B. o 4 kg więcej niż pięcioprocentowej,
C. o 2 kg mniej niż pięcioprocentowej
D. o i kg więcej niż pięcioprocentowej



Bardzo proszę o wykonanie tych zadań.. UKŁADY RÓWNAŃ
Muszą być wykonane, nie może być sam wynik - A, B, C, D.
dzięki.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T20:29:12+01:00
1.

wiedza Ani - 120% wiedzy Kasi
120%-100%=20%=0,2

0,2 ------ 30
1 ------ x
0,2x=30 |:0,2
x=150 - wiedza Kasi

150+30=180 - wiedza Ani
odpowiedź: C

2. Dane:
x-ilość solanki 2%
y-ilość solanki 5%
Rozwiązanie;
x+y=6kg
x×2+y×5=6×3

x+y=6kg/×(-2)
2x+5y=18kg

-2x-2y=-12kg
2x+5y=18kg

3y=6kg/÷3
y=2kg

x=6kg-y
x=4kg

Odpowiedź: Solanki 2% użyto dwa razy więcej niż 5%.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T20:29:25+01:00
Wiedza Ani - 120% wiedzy Kasi
120%-100%=20%=0,2

0,2 ------ 30
1 ------ x
0,2x=30 |:0,2
x=150 - wiedza Kasi

150+30=180 - wiedza Ani
odpowiedź: C


x-ilość solanki 2%
y-ilość solanki 5%

x+y=6kg
x×2+y×5=6×3

x+y=6kg/×(-2)
2x+5y=18kg

-2x-2y=-12kg
2x+5y=18kg
----------------
3y=6kg/÷3
y=2kg
x=6kg-y
x=4kg

Odpowiedź: Solanki 2% użyto dwa razy więcej niż 5%.
2 1 2