Odpowiedzi

2010-02-11T20:33:21+01:00
A-ramie trapezu
6 kwadrat+8 kwadrat=a kwadrat
a=10
a wiec:
Obwod=2*10+4+20=44cm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T20:38:25+01:00
Podstawy trapezu równoramiennego mają długości 4 cm i 20 cm, a jego wysokość ma długość 6 cm. Oblicz obwód tego trapezu. :)
Dane:
a=4cm
b=20cm
h=6cm
Szukane obwód
-------------------------
Z wierzchoła C i D opuścić wysokości, które utworzą dwa trójkąty prostokątne i podzielą dolną podstawę na 3 odcinki: AE=FB oraz EF
odcinek AE jest równy
(20-4):2=8
z tw. Pitagorasa mamy
c^=a^+b^
c^=AE^ +h^
c^=8^ +6^
c^=100
c=10
Obdwód= 20 +2*10+4= 20+20+4= 44
-----------------
^------>oznacza do kwadratu
1 5 1
2010-02-11T20:43:57+01:00
C²=a²+b²
c²=2²+6²
c²=4+36
c²=40
c=√40=10√2

4cm+20√2cm+20cm=(24+20√2)cm

Obwód trapezu wynosi (24+20√2)cm.
1 5 1