Od razu mówię, że kategoria jest niezgodna z treścią zadania, ale nie ma przedmiotu "Technika".
A więc mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie stosowane są przekładnie ślimakowe, cierne i pasowe.
Wystarczy powiedzieć, że np. pasowa w silniku.
Proszę po kilak przykładów.
Daję naj.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T20:47:29+01:00
-przekladnie ślimakowe-skrzynia biegów manualna w samochodach
- w kołowrotkach wedkarski
- sieczkarnia ręczna
-ciernie- automatyczna skrzynia biegów
-przekladnie pasowe- silnik,krajzega, ciągnik rolniczy, kombajn i inne maszyny mechaniczne

wiecej nie umiem
-
2010-02-11T20:53:54+01:00
-Przekładnia ślimakowa stosowana jest w dźwignikach ślimakowych oraz w mechanizmie naciągu strun gitary.
-Przekładnia cierna stosowana jest w połączeniach wciskowych (czyste połączenie cierne),połączeniach nitowych, połączeniach gwintowych,sprzęgłach ciernych,hamulcach,przekładniach cięgnowych,przekładniach ciernych.
-Przekładnia pasowa stosowana jest do przenoszenia napędu na dalsze odległości, nawet do kilkudziesięciu metrów. Stosowana często w agrotechnice. Znajdują coraz szersze zastosowanie w budowie maszyn. Są one w stanie przenosić duże moce, są sprawne i stosunkowo niezawodne.
2010-02-11T21:02:19+01:00
Przekładnie ślimakowe-w mechaniżmie naciągania strun gitary
Przekładnie cierne- stare zabawki, drukarki i ksero
Przekładnie pasowe- w agrotechnice,pasy transportowe, w przemyśle graficznym i papierniczym, przemysł drzewny