Błagam o pomoć! do 23.00 żeby było zrobione!!plis!!
zadanie z ćwiczeń ,,Świat Biologi'' (1 gimnazjum) ćw.5,6\str.30 i 7,8,9\str.31 . Podaj gatunki grzybó tworzących pleśń oraz podaj ich barwe. Co to jest penicylyna i z czego jest wytwarzana?
prosze o pomoc!!!!!!!!!!!!!!daje najlepsze odpowiedzi!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-02-11T20:49:42+01:00
Grzyby tworzące pleśń to pleśniak biały(komórczak),pędzlak,kropidlak.Grzyby mają białą barwę.
Penicylina to pierwszy antybiotyk odkryty przez Aleksandra Fleminga w na przełomie XIX / XX w . Penicylina była kluczowym odkryciem w dziedzinie medycyny ponieważ uleczała wiele chorób które do tych czas były nie uleczalne . Penicylina jest otrzymywana przy użyciu pleśni Penicillium.

Zadanie jest dobrze zrobione licze na najlepszą ;p
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T20:50:26+01:00
Penicylina to rodzaj antybiotyku i jest wytwarzana z pleśni.

Grzyby odpowiedzialne za tworzenie pleśni to pędzlaki, kropidlaki oraz pleśniaki.
Kropidlaki mogą mieć grzybnię zieloną, czarną, czerwoną lub żółto-pomarańczową.
Pędzlaki dają zielony kolor pleśni.(:
2 4 2