Odpowiedzi

2009-10-11T20:01:48+02:00
0.1(10x+45)<0.5(1-2x)
x+4,5<0,5-x
2x<-4
x<-2
2009-10-11T20:02:24+02:00
-x - 4,5<1/2 - x
-4,5<1/2
czyli prawda:P
x∈R czyli każdy x spełnia nierówność
------------------------
Do mojego poprzednika.. na poczatku równania po lewej stronie przed 0,1 jest "-"
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-11T20:02:29+02:00
-0.1(10x+45)<0.5(1-2x)
(-0.1)*10x-4.5<0.5-0.5*2x
-1x-4.5<0.5-1x
-1x+1x<0.5+4.5
0<5
Wychodzi zdanie prawdziwe więc nierówność ta jest prawdziwa dla wszystkich x∈R, zatem rozwiązaniem jest x∈R