Droga prowadzi przez tunel który ma przekrój półkola.Po obu stronach drogi znajdują sięchoinki o szerokości 1m.Samochód wjeżdżający do tunelu blisko krawężnika moze mieć maksymalnie 3 m wysokości.Jaką wysokoć ma tunel??
codzi mi przede wszystkim o obliczenia. dodalem mój szkic.Z góry dziękuje

2

Odpowiedzi

2010-02-11T20:53:57+01:00
Szerokość tunelu =x(promień)

z pitagorasa

x²=3²+(x-1)²
x²=9+_x²-2x+1
2x=10
x=5m

2x=2×5m=10m
tunel ma 10 m szerokości
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T21:39:26+01:00
Szer. tunelu to 2r,
z Pitagorasa:
3²+(r-1)²=r²
9+r²-2r+1=r²
10-2r=0
2r=10

Szerokość tunelu wynosi 10 metrów.
daasz naj . ?