Odpowiedzi

2010-02-11T20:52:20+01:00
W czasie wakacji w jednej ze szkolnych łazienek o wymiarach 2,4m X 4,5m , podłogę wyłożono terakotą . Ile płytek wielkości 20 cm X 30cm było potrzeba ?
Dane:
a=2,4 m
b=4,5m
płytki
a=20cm=0,2m
b=30cm=0,3m
Szukane
P=? (podłogi)
P=?(płytki)
ilość płytek
------------
P=a*b
P=2,4*4,5
P=10,8 m kwadratowego (podłoga)
P=0,2*0,3=0,06 m kwadratowego ( jedna płytka)
Dzielimy powierzchnię podłogi przez powierzchnię jednej płytki
10,8:0,06=180
Potrzeba 180 płytek
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T20:52:29+01:00
P = 2,4 * 4,5 = 10,8
P = 0,3 *0,2 = 0,06
10,8: 0,06 = 180