1. a ) Uczniowie klasy VI wybrali się na czterodniowy rajd pieszy o długości trasy 40km. Pierwszego dnia uczestnicy rajdu przeszli jedną/czwartą całej trasy, a drugiego dwie/piąte tego, co zostało. Ile kilometrów zostało im jeszcze do przejścia ?
b ) Ile kilometrów uczniowie przeszli trzeciego dnia, jeśli w ostatnim dniu pokonali tylko jedną/drugą tego, co przeszli drugiego dnia ?

3

Odpowiedzi

2010-02-11T21:03:15+01:00
1dnia przeszli 10km
2dnia przeszli 2/5*30=12km
3dnia przeszli 12 bo 40=(12+10+12+6)
4dnia przeszli 6km bo 12/2 =6
2010-02-11T21:04:37+01:00
1/4*40=10km
2/5*30=12km
40-22=18km
Odp .pozostało im jeszcze 18 km do przejścia
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T21:10:17+01:00
1.a)
całość trasy-40km
1 dzień-1/4
1/4*40km=40/4=10km
2 dzień-2/5
2/5*30km=60/5=12km
pozostało- 40km-(10km+12km)=18km
Odp. Pozostało im jeszcze 18km.

b)
4 dzień- 12km:2=6km
3 dzień- 40km-(10km+12km+6km)=12km
Odp. Uczniowie przeszli trzeciego dnia 12km.
1 5 1