Twierdzenie Pitagorasa .
a) Przyprostokątne trójkąty prostokątnego mają długość 24 i 18. Oblicz długość przeciwprostokątnej .
b) W trójkącie prostokątnym przeciwprostokątna ma 34 cm, a jedna z przyprostokątnych ma 16 cm . Oblicz długość drugiej przyprostokątnej.
c) Przeciwprostokątna trójkąta prostokątnego ma 10 cm , a jedna z przyprostokątnych 2√ 10 cm. Oblicz pole tego trójkąta .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T21:25:50+01:00
A) a = 24, b = 18
c² = 24²+18²
c² = 576+324
c² = √900
c = 30
b) c = 34, a = 16
b² = 34²-16²
b² = 1156-256
b² = √900
b = 30
c) c = 10, a = 2√10, P = ?
b² = 10²-(2√10)²
b² = 100-40
b = √60
b = 2√15
P = 1/2*a*b
P = 1/2*2√10*2√15 = 2√150 = 2*5√6 = 10√6
2010-02-11T21:35:53+01:00
A) a = 24, b = 18
c² = 24²+18²
c² = 576+324
c² = √900
c = 30
b) c = 34, a = 16
b² = 34²-16²
b² = 1156-256
b² = √900
b = 30
c) c = 10, a = 2√10, P = ?
b² = 10²-(2√10)²
b² = 100-40
b = √60
b = 2√15
P = 1/2*a*b
P = 1/2*2√10*2√15 = 2√150 = 2*5√6 = 10√6